تازه ترین خبــرها
تقدیر دانشجویان دانشکده بهداشت از کارشناس آزمایشگاه سم شناسی این دانشکده
برگزاری جلسه آموزشی سلامت روان ویژه روان شناسان و مشاوران شهرستان راور
پیام رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان به مناسبت روز هوای پاک
سمپوزیوم فوریت های مامائی برگزار شد
بازدید اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت کرمان از کانون سلامت محلات
برگزاری جلسه هم اندیشی طرح جانمایی جغرافیایی مراکز کاهش آسیب
برگزاری کارگاه آموزش عملی مراقبت های سالمندان در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان راور
اجرای میز خدمت در مصلی نماز جمعه این شهرستان
تجلیل از سه پزشک بازنشسته چشم پزشکی در مرکز آموزشی درمانی شفا
انجام برنامه خطرسنجي كاركنان در مركز بهداشت شهرستان كرمان
آب مروارید یکی از علل شایع نابینایی در دنیا
17100سی سی خون توسط کارکنان دانشگاه اهدا شد
مراسم بزرگداشت و تجلیل از مادران شهید برگزار شد
امام حسین (ع) : هر که خدا را ، آن‌گونه که سزاوار اوست ، بندگی کند ، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش به او عطا کند.
اماکن تاریخی و طبیعت اطراف کرمان
اولین یادواره شهید حمید ادیبی برگزار شد+تصاویر
شهید حمید ادیبی از گمنامی تا....+تصویر شهید
ما بر تمامی احوال واخبار شما اگاه وآشنائیم وچیزی از شما نزد ما پنهان نیست.حضرت ولی عصر (عج)
طبیعت زیبای کرمان
متن کامل خبــر
کد خبر: 48123 | تاریخ وقوع: 1397/10/19 | تاریخ انتشار: 1397/10/19 | 10:18 AM | بازدید: 234    


آنچه باید در مورد قلب سالم بدانیم
متخصص قلب و عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: قلب سالم قلبی است که بتواند به صورت منظم و مناسب جریان های خون را به ارگان های حیاتی بدن فراهم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر"امین مهدوی" در گفت و گویی با عنوان قلب سالم گفت: قلب سالم قلبی است که وجودش را احساس نکنیم و هر زمان که وجود قلب را احساس کنیم باید نتیجه گرفت که قلب سالم نیست.

وی گفت: برای اینکه قلب سالم داشته باشیم مستلزم رعایت نکاتی است که شامل سبک زندگی سالم و کنترل عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی می شود.

دکتر مهدوی سبک زندگی سالم را داشتن فعالیت بدنی مناسب عنوان کرد و گفت: این فعالیت باید در طول هفته حداقل پنج روز به مدت نیم ساعت باشد.

وی اضافه کرد: این فعالیت بدنی شامل فعالیت هایی چون کار در منزل، پیاده روی و...

نمی شود؛ آن فعالیتی که باعث بالا رفتن ضربان قلب می شود را به عنوان فعالیت بدنی نام می برند.

وی گفت: سبک زندگی سالم شامل رژیم غذایی مناسب است و توصیه می شود افراد روزانه پنج وعده میوه و سیزی مصرف کنند.

وی ادامه داد: برای داشتن رژیم غذایی مناسب باید از رژیم غذایی کم نمک و غنی از غذاهای دریایی بویژه ماهی و کاهش مصرف گوشت قرمز و فست فود استفاده کرد.

 متخصص قلب و عروق، زندگی بدون تحرک، دیابت، فشارخون و چربی خون را از عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی عنوان کرد.

 

 
نظرات کاربــران:

 
تاکنون هیچ نظری در مورد این خبر ارسال نشده است

نام:
ایمیل:  
نظر:
    عدد فــوق را در کــادر ذیــل وارد نمــائید
طراحی، اجرا و پشتیبانی : karamoozian.ir